woensdag 10 juli 2013

Favourite music #3

De zomervakantie is begonnen. Een tijd vol ontspanning, zon en natuurlijk niet te missen: muziek. Als ik lekker aan het zonnen ben, op het strand, in de tuin, aan het meer en ga zo maar door, vind ik niets lekkerder dan een heerlijk lied uit de oordopjes van mijn Ipod, uit de boxen van mijn radio of telefoon. Maar wat zijn nou mijn favoriete liedjes van dit moment? Benieuwd? Lees dan snel verder!

Emeli Sandé - Clown
Geen zomers,  vrolijk nummer maar wel enorm mooi. Geen nieuw, op nummer 1 staand nummer, maar nog steeds wel mooi. Erg mooi zelfs. Ik kan helemaal ontspannen bij het horen van dit nummer, maar ik kan ook helemaal sip worden van dit nummer, maar zelfs dan blijft het mooi, erg mooi.



Maaike Ouboter - Dat ik je mis
Toen ik dit nummer hoorde tijdens het kijken van een aflevering van 'De beste singer songwriter van Nederland' vond ik het meteen prachtig. De tekst is prachtig, de manier waarop ze de woorden met elkaar verbind en er een nummer van heeft gemaakt. Daarnaast vind ik ook de melodie erg mooi en erg aansprekend.


Nielson & Miss Montreal - Hoe
Wat ik dan wel weer een heel vrolijk en zomers nummer vind is 'Hoe' van Nielson & Miss Montreal. Sowieso vind ik de manier van schrijven van Nielson erg leuk, het spreekt me erg aan hoe vlot de liedjes in elkaar zitten, en hoe erg de muziek in je hoofd blijft zitten. Erg leuk.



Emeli Sandé - Read all about it
De tweede van Emeli die voorbij komt in deze reeks van mijn favo nummers. Dat zegt denk ik al een groot deel over dat ik de muziek van Emeli enorm waardeer en ik er enorm van kan genieten. Top! Ook dit nummer vind ik prachtig, dit heeft iets meer kracht dan 'clown' waardoor het meteen een wat drukker nummer wordt, wat denk ik beter past in het seizoen van dit moment: de zomer.



The schript - If you could see me now
Wat een prachtig nummer is dit! De tekst is fenominaal en de manier waarop de melodielijn in elkaar zit maakt het alleen nog maar mooier. Dit nummer staat ook hoog in mijn favorieten. The script is altijd al een goede band geweest maar met dit nummer zijn de toch een aantal plekken in mijn persoonlijke top gestegen.



Dit waren wel mijn favoriete liedjes van dit moment, ik houd enorm van muziek en het is dus echt niet zodat ik maar 5 nummers non-stop luister. Maar ik wou alleen de allerleukste er uit kiezen, dus vandaar.

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten