donderdag 17 maart 2016

Je medestudent: drie types

Sinds ik studeer ben ik er achter gekomen dat er tussen studenten grote (lees: mega grote) verschillen bestaan. Vandaar dat ik vandaag drie types studenten ga bespreken die we allemaal wel zullen herkennen. 

1. De ik-doe-alsof-ik-niks-doe-maar-haal-een-8 student
Deze kennen we allemaal wel. Die ene persoon die je nooit aantekeningen ziet maken, opdrachten altijd te laat of gewoon helemaal niet inlevert en bij samenwerkingen perfect kan profiteren van zijn of haar groepsleden. En dan komt het tentamen ... ik denk dan altijd, slechter voorbereid dan deze persoon kan ik in ieder geval niet zijn. Maar als de cijfers dan bekend gemaakt worden heeft deze persoon gewoon een mega hoog cijfer. Hoe dan? Ben je dan écht een wonderkind of heb je een verborgen agenda??

2. De ik-stel-te-veel-vragen student
Deze is misschien wat minder bekend, maar daardoor niet minder vaak aanwezig. Je kent het wel, de laatste vijf minuten van de les en je staat op het punt om als een gek naar buiten te rennen en je vrijheid te gaan vieren. De docent zegt: 'heeft iemand nog vragen?' Natuurlijk verwacht je dat iedereen de vrijheidsdrang heeft, zijn mond houdt en wegrent, maar helaas. Er is altijd één iemand die in de laatste vijf minuten (en vaak +10 minuten) nog een heel debat met de docent gaat voeren. Give me freedom please.

3. De ik-denk-dat-iemand-anders-voor-mij-studeert student
We kennen ze allemaal. Je ziet ze nooit en de week voor de tentamens ben je ineens hun beste vriend. Ja dahaag, ik ga je niet al mijn aantekeningen, samenvattingen en uitwerkingen sturen hoor!

Herkenbaar? Ik ben erg benieuwd!

Liefs,
Susan

2 opmerkingen:

  1. herkenbaar als iets!
    Vooral de ik doe alsof ik niks doe maar haal een 8 studenten, kan ik niet aan haha.
    Leuk artikel meid!
    liefs,
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen