woensdag 8 januari 2014

App-tip #1

De meeste van jullie hebben ongetwijfeld een smartphone in het bezit. Mocht je geen smartphone hebben is dit artikel wellicht niet heel interessant voor je, tenzij je natuurlijk wil weten wat je met deze app kunt doen op het moment dat je wél een smartphone hebt. Ik heb het over de app 'Room for Thought'.


Room for thought is een app waar je je eigen fotoalbum kunt bijhouden. Iedere dag ontvang je een berichtje, als je hierop klikt krijg je een heel kort filmpje te zien waarna je camera in beeld verschijnt. Er wordt afgeteld tot drie en op het moment dat de teller bij drie is wordt een foto gemaakt. Op deze manier wordt je min of meer verplicht om iedere dag een foto te maken. Erg leuk om na een aantal weken, maanden of wellicht jaren nog eens terug te kijken! Natuurlijk kun je zelf kiezen op welk moment je het berichtje opent. 
TIP: wacht met openen tot een leuk moment, wellicht een of date of een afspraak met je vriendinnen? 

Let wel op dat de automatisch bij de foto staat dat hij wordt gedeeld, dit betekend dat hij in een soort 'verkenningsplek' terechtkomt waarin iedereen de foto kunt zien. Uiteraard kun je dit wel uitzetten, dit moet echter bij iedere foto handmatig weer gebeuren. Nadat je de foto hebt gemaakt verschijnt rechts een afbeelding van enkele fotootjes naast elkaar, klik hierop. Vervolgens zul je een meldinng krijgen dat de door jou gemaakte foto niet zal worden gedeeld. Op deze manier kun je je eigen privé fotoalbum bijhouden, of in ieder geval zelf bepalen met wie je je foto's wil delen en met wie niet. 

Persoonlijk vind ik deze app erg leuk. Niet alleen omdat ik het uberhaupt erg leuk vind om foto's te maken, vooral omdat ik op deze manier iedere dag een foto schiet en dus steeds kan terugkijken wat ik die dag heb gedaan. Op deze manier kan ik mijn eigen fotoboekje creëren. 

Kennen jullie deze app al?
Zo ja, wat vinden jullie er van?

xoxo 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten