zondag 6 maart 2016

Mijn herballife ontbijt ervaring

Inmiddels zo'n 1,5 maand geleden kwam ik in contact met een voedingscoach van herballife. Omdat ik veel aan het sporten ben en voeding daarbij erg belangrijk is leek het me wel interessant om daar eens langs te gaan. Persoonlijk ben ik nooit een ontbijter geweest, mijn maag lijkt wel op slot in de ochtend en eten gaat er dan ook enorm moeilijk in. Dat concludeerde in het feit dat ik vaak zonder ontbijt mijn dag begon, en nee, daar ben ik echt niet trots op.

Maar goed, ik ging dus naar die voedingscoach en kreeg een hele meting: vetpercentage, vochtgehalte, gewicht, spiermassa, etc. Eigenlijk bleken al deze gegevens prima op orde, maar het feit dat ik zoveel moeite had met ontbijten vond zij ook niet oké. Zij raadde mij aan om iedere ochtend te ontbijten met herballife. Omdat ik niet meteen mijn hele portemonnee wilde leeggooien ging ik niet voor het hele pakket, maar slechts voor de zogenoemde proteïne shakes.

Om toch mijn vochtgehalte op pijl te houden en goed te beginnen, kreeg ik de opdracht mijn dag te beginnen met 250 ml water. Daarna kon ik dan de shake maken die bestaat uit twee scheppen van het poeder en 250 ml sojamelk. Nou heb je de shake in allerlei smaken, maar ik koos voor vanille. Gelukkig kun je in smaak nog enorm variëren door verschillende smaken sojamelk toe te voegen en ook met diepvriesfruit kun je nog veel variëren. kortom; aan variatie geen tekort, ook niet met slechts één smaak shake-poeder. Daarnaast doe ik overigens ongeveer 3 weken met één pot, ook prima te doen. Ik ben nu ongeveer 3,5 week bezig en ik deel graag mijn ervaringen met jullie.

Mijn ervaring
De eerste week vond ik erg moeilijk. Door de 250 ml water en 250 ml sojamelk begon ik mijn dag al met een halve liter vocht, terwijl ik daarvoor vaak met niks begon. Je kunt je voorstellen dat dat alleen al zwaar op je maag ligt. Het poeder dat je bij de sojamelk doet (de shake) maakt het tot een echt ontbijt met alle voedingsstoffen die je voor een maaltijd nodig hebt, Kortom: de eerste week zat ik echt met mijn shakebeker op de bank tegen mijn maag in te werken. Gelukkig werd dat steeds makkelijker en inmiddels gaat het water en de shake er zo in en heb ik echt geen last meer van dat enorm volle gevoel. Ik ben lekker aan het variëren met smaken en momenteel is banaan mijn favoriet. Het enige nadeel vind ik dat de shake bij sommige sojamelk-smaken (bijvoorbeeld rode vruchten smaak) nog erg poederig blijft, hoeveel je ook met je shakebeker hebt geschut. En geloof me, een poederige drank is niet erg lekker. Volgens de voedingscoach werkt het beter met een mixer, maar daar heb ik de tijd niet echt voor 's ochtends helaas.

Naast deze ontbijt-shakes ben ik verder ook op de rest van mijn voedingspatroon aan het letten: focus op eiwitten en focus op weinig suikers. Maar om dit artikel niet al te lang te maken, vertel ik dat wel een andere keer.

Heb jij ervaringen met herballife? Of gebruik jij liever de shakes van een ander merk? Ik ben erg benieuwd!

Liefs,
Susan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten